ს.ს.ი.პ. გალაკტიონ ტაბიძის
სახელობის ქ.
თბილისის N51 საჯარო სკოლა
თემატურ –კალენდარული გეგმა
საგანი - ბუნებისმეტყველება
კლასი - IV
სკოლის დირექტორი: /მ.თურქაძე
2011–2012 სასწავლო წელი
#
|
გაკვეთილის თემატიკა
|
საათების რ-ბა
|
ჩატარების დრო
|
რესურსები
|
გაკვეთილის ტიპი და აქტივობები
|
მიზნები და ამოცანები
|
მოსალოდნელი შედეგები
|
შეფასება
|
1
|
მზის
სისტემა
|
1
|
სახელმძღვანელო,
პატარა
ფურცლები,საწერ-კალამი,პლასტილინი, თაბახის ფურცლები, დიდი ფორმატის ფურცელი.
|
1.
,,ლექსიკონის სქემის“ შევსება.
2.
ტექსტის კითხვა სიმბოლოების სქემის გამოყენებით.
3.მუშაობა
ჯგუფებში-მზის ოჯახის მოდელის შექმნა.
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ პლანეტების დასახელება და სხვა ციური სხეულებისაგან მათი განმასხვავებელი
ნიშნების ჩამოთვლა.
|
IV.8.
|
ზეპირი
გამოკითხვა.
|
|
2
|
მზის
სისტემა
|
1
|
თაბახის
ფურცლები, საწერ-კალამი, ფურცლები მზისა და პლანეტების სახელებით, ფერადი
ქაღალდები, მაკრატელი სკოჩი.
|
1.თამაში
პლანეტების თანმიმდევრობაზე.
2.
მზის სისტემის მოდელის შექმნა.
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ მზის სისტემის მოდელის შექმნა პლანეტებს შორის დაშორებების
გათვალისწინებით.
|
IV.8.
|
პრეზენტაცია.
|
|
3
|
როგორ
იკვლევენ კოსმოსს?
|
1
|
კოსმოსის
საკვლევი თანამედროვე ტექნიკური საშუალებების ამსახველი ფოტომასალა
|
მოსწავლის
რვეულში მუშაობა.
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ კოსმოსის საკვლევი თანამედროვე ტექნიკური საშუალებების ამოცნობა და
მარტივად დახასიათება
|
IV.8.
|
წერითი
სამუშაო.
|
|
4
|
როგორ
იკვლევენ კოსმოსს?
|
1
|
თაბახის
ფურცლები, ფერადი ფანქრები.
|
1.წერილი
თანატოლ უცხოპლანეტელებს
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ იმ აღჭურვილობისა და სატრანსპორტო საშუალებების აღწერა, რომლებსაც
კოსმონავტები იყენებენ.
|
IV.8.
|
ურთიერთშეფასება.
|
|
5
|
ჰორიზონტი
|
1
|
თაბახის
ფურცლები, ფერადი ფანქრები
|
მუშაობა
ჯგუფებში- ღია და დახურული ჰორიზონტის ამსახველი ნახატის შექმნა.
|
მოსწავლეებმა
გააცნობიერონ ჰორიზონტის არსი და შეძლონ ღია და დახურული ჰორიზონტის
განსხვავება.
|
IV.6.
|
პრეზენტაცია.
|
|
6
|
ჰორიზონტის
მხარეები
|
1
|
სახელმძღვანელო,
ჰორიზონტის მხარეების სქემა.
|
კითხვებზე
პასუხი. მუშაობა მოსწავლის რვეულში.
|
მოსწავლეები
გაეცნონ ჰორიზონტის ძირითად მხარეებს და შეძლონ მათი გამოცნობა.
|
IV.6.
|
წერითი
სამუშაო.
|
|
7
|
ჰორიზონტის
მხარეები
|
1
|
სახელმძღვანელო,
კომპასი.
|
კომპასის
დახმარებით ჰორიზონტის მხარეების განსაზღვრა.
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ ჰორიზონტის მხარეების გამოცნობა და კომპასის გამოყენება.
|
IV.6.
|
ზეპირი
გამოკითხვა.
|
|
8
|
გლობუსი
|
1
|
სახელძღვანელო,
გლობუსი.
|
გლობუსის
დახმარებით კონტინენტებისა და ოკეანეების აღწერა
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ გლობუსზე ფერის მიხედვით განასხვავონ წყალი და ხმელეთი.
|
IV.6.
|
ინფორმაციის
მოძიება.
|
|
9
|
რა
არის რუკა?
|
1
|
სახელმძღვანელო.
მსოფლიოს
ფიზიკური და პოლიტიკური რუკები.ატლასი.
|
მუშაობა
წყვილებში. მუშაობა ჯგუფებში,
გაკვეთილის შეჯამება.
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ რუკის დახმარებით ამა თუ იმ ობიექტის ადგილმდებარეობის დადგენა.
|
IV.6.
|
ზეპირი
გამოკითხვა.
|
|
10
|
რა
არის რუკა?
|
1
|
თითოეული
ჯგუფისათვის ორი ცალი ერთჯერადი თეფში, წებო, ფერადი ფანქრები, ფორმატის
ფურცლები,ნახევარსფეროების კედლის რუკა და ერთი ცალი ფორთოხალი.
|
ჯგუფური
მუშაობა
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ სივრცეში ორიენტირება და მარტივი რუკის დამზადება.
|
IV.6.
|
პრეზენტაცია.
|
|
11
|
როგორ
წავიკითხოთ რუკა?
|
1
|
ფიზიკური
და პოლიტიკური რუკები.
|
შესავალი
საუბარი.
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ რუკის კითხვა და საჭირო ინფორმაციის მოძიება.
|
IV.6.
|
ინფორმაციის
მოძიება.
|
|
12
|
როგორ
წავიკითხოთ რუკა?
|
1
|
ნახევარსფეროების
რუკა, წინასწარ მომზადებული ცხრილები,ფერადი ფურცლები, სკოჩი.
|
რუკის
კითხვა. ცხრილების შევსება.
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ რუკის კითხვა და საჭირო ინფორმაციის მოძიება.
|
IV.6.
|
პრეზენტაცია.
|
|
13
|
მთები
|
1
|
ფიზიკური
რუკა, თაბახის ფურცლები, ფერადი ფანქრები.
|
ფერის
მიხედვით რუკაზე ყველაზე მაღალი მთების მოძიება,ნახატის შესრულება მთის ძირითადი
ნაწილების გათვალისწინებით.
|
მოსწავლემ
შეძლოს მთის მოძიება რუკაზე. მისი ძირითადი ნაწილების ჩამოთვლა.
|
IV.6.
|
ზეპირი
გამოკითხვა.
|
|
14
|
მდინარე
ტესტი №1
|
1
1
|
ნახევარსფეროების
რუკა, საქართველოს ფიზიკური რუკა
|
ჯგუფური
მუშაობა, რუკაზე მდინარეების მოძებნა.კროსვორდი.
მუშაობა მოსწავლის რვეულში.
|
მოსწავლე
გაეცნოს მთისა და ბარის მდინარეებს, შეადაროს და იპოვოს მსგავსება-განსხვავება.
შესწავლილი
მასალის საფუძველზე.
|
IV.6.
|
წერითი
სამუშაო.
წერითი
სამუშაო.
|
|
15
|
ორგანიზმების
ზრდა-განვითარება და გამრავლება
|
1
|
სხვადასხვა
ორგანიზმების ზრდა-განვითარების ამსახველი სურათები,ცხრილი.
|
შესავალი
საუბარი.ჯგუფური სამუშაო.სხვადასხვა მცენარის თესლის ზომების შედარება.
|
მოსწავლეები
დააკვირდნენ და გაეცნონ ორგანიზმების სასიცოცხლო ციკლის სტადიებს.
|
IV.1.
|
ზეპირი
გამოკითხვა.
|
|
16
|
წიწვოვანი
მცენარეების საციცოცხლო ციკლი
|
1
|
სახელმძღვანელო,
წიწვოვანი მცენარეების გირჩას ფორმების ამსახველი სურათები.
|
თვითდაკვირვება.
სქემაზე
მითითებული ფორმების მიხედვით მცენარეების გირჩების დალაგება.
|
დაკვირვება
წიწვოვან მცენარეთა სასიცოცხლო ციკლზე.
|
IV.1.
|
ზეპირი
გამოკითხვა.
|
|
17
|
ყვავილოვან
მცენარეთა სასიცოცხლო ციკლი
|
1
|
ბამბა,
ჯამი ცივი წყლით, წინასწარ დამბალი გაჯირჯვებული ხორბლის თესლი.
|
თესლის
აღმოცებებისთვის საჭირო პირობების დადგენა.
|
მოსწავლე
შეძლებს აღწეროს ყვავილოვან მცენარეთა სასიცოცხლო ციკლი.
|
IV.1.
|
ზეპირი
გამოკითხვა.
|
|
18
|
ყვავილოვან
მცენარეთა სასიცოცხლო ციკლი
|
1
|
მინის
მოზრდილი ქილა,ქაღალდის ხელსახოცი, ლობიოს 5-10 თესლი,წყალი, კოვზი
|
ცდა-ლობიოს
განვითარებაზე დასაკვირვებლად.
|
დაკვირვება
მცენარეთა და ცხოველთა სასიცოცხლო ციკლზე
|
IV.1.
|
პრეზენტაცია.
|
|
19
|
მწერების
სამეტაპიანი სასიცოცხლო ციკლი
|
1
|
სახელმძღვანელო,
მოსწავლის
რვეული.
|
მოსწავლეებისათვის
ნაცნობი მწერების მსგავსება- განსხვავების დადგენა.
|
მოსწავლეები
შეძლებენ მწერების სასიცოცხლო ციკლის აღწერას.
|
IV.1.
|
ზეპირი
გამოკითხვა.
|
|
20
|
მწერების
ოთხეტაპიანი სასიცოცხლო ციკლი
|
1
|
სახელმძღვანელო,
პეპელას სასიცოცხლო ციკლის ამსახველი სურათები.
|
პეპელას
სასიცოცხლო ციკლზე დაკვირვება.
|
მოსწავლეები
აღწერენ მწერების სასიცოცხლო ოთხეტაპიან
ციკლს.
|
IV.1.
|
ზეპირი
გამოკითხვა.
|
|
21
|
მწერების
ოთხეტაპიანი სასიცოცხლო ციკლი
|
1
|
ჭიამაიას
სასიცოცხლო ციკლის ამსახველი ფოტოსურათები
|
სქემის
მიხედვით ჭიამაიას სასიცოცხლო ციკლის ამსახველი სურათების დალაგება.
|
მოსწავლეები
აღწერენ მწერების სასიცოცხლო ოთხეტაპიან
ციკლს.
|
IV.1.
|
პრეზენტაცია.
|
|
22
|
ამფიბიების
სასიცოცხლო ციკლი
|
1
|
სახელმძღვანელო,
ამფიბიის განვითარების ეტაპების ამსახველი სქემა.
|
სქემის
მიხედვით ბაყაყის სასიცოცხლო ციკლის ამსახველი სურათების დალაგება.
|
მოსწავლეები
აღწერენ იმ ცვილებებსრომელსაც სხვადასხვა ორგანიზმი განიცდის სასიცოცხლო ციკლის
განმავლობაში.
|
IV.1.
|
ზეპირი
გამოკითხვა.
|
|
23
|
ქვეწარმავლებისა
და ფრინველების სასიცოცხლო ციკლი
|
1
|
სახელმძღვანელო,
ქვეწარმავლებისა და ფრინველების სასიცოცხლო ციკლის ამსახველი სურათები.
|
ქვეწერმავლებისა
და ფრინველების სასიცოცხლო ციკლში მსგავსება-განსხვავების დადგენა.
|
მოსწავლეები
აღწერენ იმ ცვილებებსრომელსაც სხვადასხვა ორგანიზმი განიცდის სასიცოცხლო ციკლის
განმავლობაში.
|
IV.1.
|
ზეპირი
გამოკითხვა.
|
|
24
|
ძუძუმწოვრების
სასიცოცხლო ციკლი
ტესტი №2
|
1
1
|
სახელმძღვანელო,
ძაღლის სასიცოცხლო ციკლის ამსახველი სურათები.
|
ჯგუფური
მუშაობა
|
მოსწავლეები
აღწერენ იმ ცვილებებსრომელსაც სხვადასხვა ორგანიზმი განიცდის სასიცოცხლო ციკლის
განმავლობაში.
შესწავლილი
მასალის საფუძველზე.
|
IV.1.
|
ურთიერთშეფასება.
წერითი
სამუშაო.
|
|
25
|
მაგნიტი
|
1
|
სხვადასხვა
ზომისა და ფორმის მაგნიტები, ფანქარი საშლელი,პლასტმასის, ხის, რკინის კოვზები,
ჭიკარტები,სარჭები,ფერადი ქაღალდები.
|
1.შესავალი
საუბარი
2.
მუშაობა წყვილებში
3.
წყვილების ნამუშევრების პრეზენტაცია
|
მოსწავლეები
დააკვირდნენ მაგნიტის მოქმედებას, შეძლონ მაგნიტის საშუალებითმარტივი ცდების
ჩატარება, მოახდინონ სხვადასხვა საგანთა კლასიფიკაცია მაგნიტთან ურთიერთქმედების
მიხედვით.
|
IV.4.
|
პრეზენტაცია.
|
|
26
|
მაგნიტი
|
1
|
2
ცალი მაგნიტი თითოეული ჯგუფისთვის, ქაღალდის ფურცლები, ლითონის საგნები, მინის
ჭიქა,ხის სახაზავი
|
ჯგუფური
სამუშაო-დაკვირვება მაგნიტის პოლუსების ურთიერთქმედებაზე
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ დაკვირვება მაგნიტის პოლუსების ურთიერთქმედებაზე, განასხვავონ პოლუსები
და მაგნიტის მიერ სხეულების მიზიდვა პოლუსებთან და მის სხვა ნაწილებთან.
|
IV.4.
|
ურთიერთშეფასება.
|
|
27
|
მაგნიტი
|
1
|
სახელმძღვანელო,
სხვადასხვა ზომისა და ფორმის მაგნიტი
|
დაკვირვება
მაგნიტზე.
|
მოსწავლეებს
შეექმნება წარმოდგენა მაგნიტის მოქმედებისა და გამოყენების შესახებ
|
IV.4.
|
ზეპირი გამოკითხვა.
|
|
28
|
მაგნიტი
ტესტი №3
|
1
|
მაგნიტი,ლურსმანი,მაკრატელი,სარჭი,
ჯოხები,თოკი,
ფერადი ქაღალდები.
|
1.
წყვილებში მუშაობა-მარტივი მაგნიტის დამზადება
2.
ჯგუფური სამუშაო-,,თოჯინების თეატრი“
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ მარტივი მაგნიტის დამზადება და გამოყენება.
შესწავლილი
მასალის საფუძველზე.
|
IV.4.
|
პრეზენტაცია.
წერითი
სამუშაო.
|
|
29
|
როგორ
წარმოედგინათ დედამიწა ძველად?
|
1
|
სახელმძღვანელო,
საბავშვო ენციკლოპედია.
|
შესავალი
საუბარი,მსჯელობა დედამიწაზე წარმოდგენების შესახებ.
|
მოსწავლებმა
ადარებენ სხვადასხვა ხალხის ადრინდელ წარმოდგენებს დედამიწის ფორმის შესახებ.
|
IV.7.
|
დისკუსია.
|
|
30
|
დედამიწის
ფორმა და სიდიდე
|
1
|
მუყაოს
ქაღალდები,მაკრატელი,პატარა ბურთულა, ძაფი, ფანარი.
|
ცდა-
დაკვირვება დედამიწის ფორმაზე.
|
მოსწავლეები
დააკვირდნენ კოსმოსიდან გადაღებულ სურათებს,დედამიწის სხვადასხვა
გამოსახულებას და ისაუბრონ დედამიწის
ფორმაზე.
|
IV.7.
|
ცდის
შედეგის პრეზენტაცია.
|
|
31
|
ვინ
იყვნენ პირველი მოგზაურები?
|
1
|
სახელმძღვანელო,
რუკა.
|
რუკის
მიხედვით ფინიკიელების მარშუტის დადგენა.
|
მოსწავლე
შეძლებს გააანალიზოს ინფორმაცია მოგზაურებზე.
|
IV.7.
|
ზეპირი გამოკითხვა.
|
|
32
|
როგორ
იკვლევდნენ გზას ძველად?
|
1
|
სახელმძღვანელო,
ძველი რუკა, კომპასი.
|
ძველად
გზის გამოსაკვლევი საშუალებების გაცნობა.
|
მოსწავლე
გაეცნობა ძველად გზის გასაკვლევ საშუალებებს.
|
IV.7.
|
ზეპირი გამოკითხვა.
|
|
33
|
ვინ
იყვნენ ვიკინგები?
|
1
|
რუკა,საბავშვო
ენციკლოპედია.
|
ვიკინგების
გემების: დრაკარისა და კნორის შედარება
|
მოსწავლეს
შეძლებს დაიტანოს კონტურულ რუკაზე ვიკინგების მოგზაურობის მარშრუტი.
|
IV.7.
|
ინფორმაციის მოძიების უნარ-ჩვევა
|
|
34
|
მარკო
პოლოს მოგზაურობა
|
1
|
სახელმძღვანელო,
მოსწავლის რვეული.სურათები მარკო პოლოს მოგზაურობის შესახებ
|
სურათების
მიხედვით მოთხრობის შედგენა მარკო პოლოს მოგზაურობის შესახებ.
|
მოსწავლე
შეძლებს რუკის მიხედვით მარკო პოლოს მოგზაურობის აღწერას.
|
IV.7.
|
პრეზენტაცია.
|
|
35
|
ამერიკის
აღმოჩენა
|
1
|
სახელმძღვანელო,
მსოფლიოს ფიზიკური რუკა, სველი ძაფი, სახაზავი.
|
სველი
ძაფისა და სახაზავის საშუალებით რუკაზე კოლუმბის მოგზაურობის მარშრუტების
სიგრძის გაზომვა.
|
მოსწავლე
გაეცნობა კოლუმბის მოგზაურობის მარშრუტს და დაადგენს რით იყო მნიშვნელოვანი ეს
მოგზაურობა.
|
IV.7.
|
თვითდაკვირ
ვება.
|
|
36
|
გზა
ინდოეთისაკენ
|
1
|
მსოფლიოს
ფიზიკური რუკა, სველი ძაფი, სახაზავი.
|
სველი
ძაფისა და სახაზავის საშუალებით რუკაზე ვასკო და გამას მოგზაურობის მარშრუტების
სიგრძის გაზომვა.
|
მოსწავლე
ეცნობა „დიდი აღმოჩენების ეპოქას“ და მის მნიშვნელობას.
|
IV.7.
|
თვითდაკვირ
ვება.
|
|
37
|
კონკისტადორები
|
1
|
მსოფლიოს
პოლიტიკური რუკა.
|
აცტეკებისა
და ინკების იმპერიის ადგილას დღევანდელი ქვეყნების მდებარეობის დადგენა.
|
მოსწავლეები
ეცნობიან კონკისტადორებს, მათ მიერ დაპყრობით ბრძოლებს სამხრეთ კონტინენტზე.
|
IV.7.
|
ინფორმაციის
მოძიება.
|
|
38
|
პირველი
მოგზაურობა დედამიწის გარშემო
|
1
|
სახელმძღვანელო,
თაბახის ფურცლები, ფერადი ფანქრები.
|
სიმულაციური
თამაში- დედამიწის ირგვლივ მოგზაურობა.
|
მოსწავლეები
გაეცნობიან მაგელანის მოგზაურობის მნიშვნელობას,შეძლებენ მაგელანის მოგზაურობის
მარშრუტის აღნიშვნას კონტურულ რუკაზე.
|
IV.7.
|
წერითი სამუშაო.
|
|
39
|
ავსტრალიის
აღმოჩენა
|
1
|
ნახევარსფეროების
რუკა, კონტურული რუკა.
|
კონტურულ
რუკაზე მათეო ფლინდერსის მაგზაურობის მარშრუტის აღნიშვნა.
|
მოსწავლე
შეძლებს შეაგროვოს და გააანალიზოს ინფორმაცია მოგზაურებზე.
|
IV.7.
|
თვითდაკვირვება.
|
|
40
|
აფრიკის
შესწავლა
|
1
|
ნახევარსფეროების
რუკა, კონტურული რუკა.დანართი
|
ჯგუფური
მუშაობა.კონტურულ რუკაზე მუშაობა.
|
მოსწავლე
შეძლებს შეაგროვოს და გააანალიზოს ინფორმაცია მოგზაურებზე.
|
IV.7.
|
პრეზენტაცია.
|
|
41
|
მოგზაურობა
არქტიკასა და ანტარქტიდაში
|
1
|
მსოფლიოს
ფიზიკური რუკა,კონტურული რუკა.
|
ჯგუფური
მუშაობა.კონტურულ რუკაზე მუშაობა.
|
მოსწავლე
შეძლებს შეაგროვოს და გააანალიზოს ინფორმაცია მოგზაურებზე.
დაიტანს
კონტურულ რუკაზე მოგზაურების მარშრუტს.
|
IV.7.
|
ზეპირი გამოკითხვა
|
|
42
|
თანამედროვე
მოგზაურები და გამოკვლევები
|
1
|
კომპიუტერი,
ინტერნეტი. დედამიწისა და კოსმოსის გამოსაკვლევი ხელსაწყოების სურათები.
|
სიმულაციური
თამაში- „მკვლევარი“
|
მოსწავლეები
გაეცნობიან დედამიწისა და კოსმოსის შესასწავლად მეცნიერებისა და მკვლევარების
მიერ გამოყენებულ თანამედროვე ხელსაწყოებს.
|
IV.7.
|
ინფორმაციის მოძიება.
|
|
43
|
თანამედროვე
მოგზაურები და გამოკვლევები
|
1
|
სათამაშო
სქემა „ლაბირინთი“, თაბახის ფურცლები, საწერკალამი.
|
ასოციაციური
რუკის შევსება.გაკვეთილის შეჯამება.
|
მოსწავლემ
განამტკიცოს ცოდნა მოგზაურებისა და მათი აღმოჩენების შესახებ.
|
IV.7.
|
ურთიერთშეფასება
|
|
44
|
თანამედროვე
მოგზაურები და გამოკვლევები
ტესტი №4
|
1
1
|
დანართი
8
მოგრძო
ფორმის სასლელები,ფერადი ფურცლები, მაკრატელი,პატარა ჩხირები, კამათლები.
|
მოსამზადებელი
ეტაპი,
თამაში
„მოგზაურობა დედამიწიშ გარშემო“.გაკვეთილის შეჯამება.
|
მოსწავლემ
განამტკიცოს ცოდნა მოგზაურებისა და მათი აღმოჩენების შესახებ.შეძლოს ვირტუალური მოგზაურობა
დედამიწის გაშემო.
შესწავლილი
მასალის საფუძველზე.
|
IV.7.
|
პრეზენტაცია.
წერითი
სამუშაო.
|
|
45
|
სითბოს
კარგი და ცუდი გამტარები
|
1
|
სხვადასხვა
ლითონისგან დამზადებული კოვზი, ხის კოვზი,პლასტმასის კოვზი,ფაიფურის
კოვზი,სახაზავი.
|
შესავალი
საუბარი.
სხვადასხვა
მასალების თბოგამტარობის უნარის შემოწმება ცდის საშუალებით
|
მოსწავლემ
ამოიცნოს საყოფაცხოვრებო ნივთებიდან კარგი თბოგამტარები და თბოიზოლატორები
|
IV.3.
|
ზეპირი გამოკითხვა.
|
|
46
|
სითბოს
კარგი და ცუდი გამტარები
|
1
|
სხვადასხვა
ლითონისგან დამზადებული საგნები.
წყლის
მადუღარა (ჯეზვე)ლიტონის, ხის და პლასტმასის კოვზები.
|
შესავალი
საუბარი.წიგნზე მუშაობა.დისკუსია. უსაფრთხოების წესების შემუშავება.
გაკვეთილის
შეჯამება.ჯგუფური მუშაობა.
|
მოსწავლემ
ამოიცნოს საყოფაცხოვრებო ნივთებიდან კარგი თბოგამტარები და თბოიზოლატორები
მოსწავლემ
შეძლოს უსაფრთხოების წესებზე მსჯელობა და მათი დაცვა.
|
IV.3.
|
დისკუსია.
|
|
47
|
სითბოს
კარგი და ცუდი გამტარები
|
1
|
ელექტროგამათბობელი,ქაღალდი,
მარკერი, მაკრატელი,ბუშტი, ფერადი ცარცები, ასანთი, სანთელი.
|
სქემაზე
მუშაობა, ცდის ჩატარება.
|
მოსწავლემ
გაარკვიოს როგორ თბება ჰაერი ოთახსა და ბუნებაში.
|
IV.3.
|
ურთიერთშეფასება.
|
|
48
|
ჰაერი
სითბოს ცუდი გამტარია
|
1
|
პატარა
და დიდი ცელოფნის პარკი, ყინულის 2 ნაჭერი,2 რეზინა, პატარა თეფში.
|
პრაქტიკული
სამუშაოს ჩატარება.
|
დაკვირვება
ჰაერზე, როგორც ცუდ თბოგამტარზე.
|
IV.3.
|
ზეპირი გამოკითხვა
|
|
49
|
ჰაერი
სითბოს ცუდი გამტარია
|
1
|
ტანსაცმლის
დასამზადებლად გამოყენებული სხვადასხვა მასალა, თბილი წყლით ავსებული პატარა
ქილა.
|
მუშაობა
ჯგუფებში, საკლასო საუბარი.
|
მოსწავლე
მასწავლებლის დახმარებით ატარებს მარტივ ცდებს სხვადასხვა თბოიზოლატორი მასალისგან
დამზადებული ტანსაცმლის თვისებებზე.
აკეთებს
დასკვნებს.
|
IV.3.
|
დისკუსია.
|
|
50
|
სითბოს
შენარჩუნება
|
1
|
სახელმძღვანელო,
მოსწავლის რვეული
|
სხვადასხვა
სხეულების დაჯგუფება თბოგამტარებად და თბოიზოლატორებად.
|
მოსწავლეები
გაეცნობიან სითბოს შენარჩუნების საშუალებებს.
|
IV.3.
|
წერითი სამუშაო.
|
|
51
|
სითბოს
შენარჩუნება
|
1
|
აგური,
მავთულის ბადე, ფიცრის ნაჭერი, ხის ტოტები, ცხრილი 1
|
შესავალი
საუბარი.საშენ მასალებზე დაკვირვება, ცხრილის შევსება.
|
ეცნობიან
განსხვავებულ საშენ მასალებს.
|
IV.3.
|
ზეპირი გამოკითხვა.
|
|
52
|
სითბოს
შენარჩუნება
|
1
|
4
ერთნაირი პატარა ქილა, 3 ერთნაირი დიდი ქილა,ზეთი, მიწა, თბილი წყალი, ფოლგა, 4
თერმომეტრი, საათი, ცხრილი 1.
|
შესავალი
საუბარი. მასალების თბოგამტარობის შესწავლა.ცდის შედეგების შეტანა ცხრილში.
|
მოსწავლე
იკვლევს ბუნებრივი თბოიზოლატორებისმნიშვნელობას ორგანიზმებისთვის.
|
IV.3.
|
ცდის შედეგების პრეზენტაცია.
|
|
53
|
როგორი
,,სახლები“ აქვთ ცხოველებს
|
1
|
სახელმძღვანელო,
მოსწავლის რვეული,
მერცხლის
ბუდე. თიხა, პლასტილინი, ხმელი ბალახი, ბუმბული, ხავსი,საქსოვი ძაფი.
|
ჯგუფური
მუშაობა. ბუდის დამზადება.
|
დაკვირვება
ცხოველთა საცხოვრებელზე და მთავარ მასალებზე თბოგამტარობის თვალსაზრისით.
|
IV.3.
|
პრეზენტაცია.
|
|
54
|
გარემოსთან
შეგუება
|
1
|
სახელმძღვანელო,საბავშვო
ენციკლოპედია.
|
რომელიმე
ცხოველის აღწერა მითითებული გეგმის მიხედვით.
|
ეცნობიან ცხოველთა თვისებებს,რომლებიც მათ საარსებო
გარემოსთან შეგუებაში ეხმარებათ.
|
IV.2.
|
კვლევითი უნარ-ჩვევები
|
|
55
|
თავდაცვა
|
1
|
სახელმძღვანელო,
მოსწავლის რვეული.
|
მოსწავლის
რვეულში მუშაობა.
|
ეცნობიან
ცხოველთა და მცენარეთა თავდაცვის მექანიზმებს.
|
IV.2.
|
წერითი დავალება.
|
|
56
|
შეფერილობა
|
1
|
მცენარეებისა
და ცხოველების მიმბაძველობის,
გამაფრთხილებელი და მფარველობითი შეფერილობის ამსახველი სურათები.
|
კითხვა-პასუხი.როგორ
იცავენ თავს მცენარეები და ცხოველები?
|
ეცნობიან
და ასაბუთებენ მფარველობითი შეფერილობის აუცილებლობას ორგანიზმის გადარჩენისათვის.
|
IV.2.
|
ზეპირი გამოითხვა.
|
|
57
|
შეფერილობა
|
1
|
მწვანე
თაბახის ფურცლები,სხვადასხვა ფერის ქაღალდებისაგან გამოჭრილი მცირე ზომის გეომეტრიული ფიგურები,ფერადი
ფანქრები, ცხრილი.
|
შესავალი
საუბარი, გარემოს მოდელირება.
|
მოსწავლემ
მოდელის საშუალებით მოახდინოს მფარველობითი შეფერილობის ეფექტურობის
დემონსტრირება.
|
IV.2.
|
პრეზენტაცია.
|
|
58
|
სადაც
ძალიან ცხელა
|
1
|
ილუსტრაციები,
საბავშვო ენციკლოპედია.
|
შესავალი
საუბარი, კითხვა-პასუხი, სქემა.
|
მოსწავლემ
შეძლოს დააკვირდეს და აღწეროს მცენარისა და ცხოველის ზოგიერთი გარეგნული ნიშანი,
რომელიც მათგარემოსთან შეგუებაში ეხმარება
|
IV.2.
|
ინფორმაციის მოძიება.
|
|
59
|
სადაც
ძალიან ცხელა
|
1
|
სქელი
რეზინის ხელთათმანები,განიერი თიხის ქოთანი,პატარა ნიჩაბი,ქვიშა,მიწა,
დეკორატიული ქვები,5-7 განსხვავებული სახეობის კაქტუსი,წყალი.
|
შესავალი
საუბარი,დაკვირვება და ცხრილის შევსება.
|
მოსწავლემ
შეძლოს დააკვირდეს და აღწეროს მცენარისა და ცხოველის ზოგიერთი გარეგნული ნიშანი,
რომელიც მათ გარემოსთან შეგუებაში ეხმარება
|
IV.2
|
ზეპირი გამოკითხვა.
|
|
60
|
ზამთრისთვის
მზადება
|
1
|
სახელმძღვანელო,
ფოტომასალა.
|
შესავალი
საუბარი, ცხრილის შევსება ფოტომასალის მიხედვით
|
მოსწავლეები
ეცნობიან მცენარეთა და ცხოველთა ზამთრისათვის მზადების ღონისძიებებს
(
ფოთოლცვენა,მიგრაცია, ზამთრის ძილი, ბეწვის ცვლა)
|
IV.2.
|
ზეპირი გამოკითხვა.
|
|
61
|
შთამომავლობაზე
ზრუნვა
|
1
|
სახელმძღვანელო,
ცარცი. დაფა. მოსწავლის რვეული. კალამი ფერადი
ფანქრები.
|
წიგნზე
მუშაობა. ცხოველები და მათი ნაშიერები. მუშაობა ჯგუფებში. დამოუკიდებელი
სამუშაო. გაკვეთილის შეჯამება.
|
მოსწავლეები
ეცნობიან ცხოველთა და მცენარეთა მიერ შთამომავლობის გადასარჩენად გამოყენებულ
სხვადასხვა ხერხს.
|
IV.2.
|
თვითშეფასება.
|
|
62
|
ერთად
ცხოვრება
ტესტი №5
|
1
|
სახელმძღვანელო,
ილუსტრაციები.
|
შესავალი
საუბარი, წყვილებში მუშაობა,
კითხვა-პასუხი.
|
მოსწავლეები
ეცნობიან ერთად ცხოვრების უპირატესობას უსაფრთხოებისა და შთამომავლობის დაცვის
თვალსაზრისით
შესწავლილი
მასალის საფუძველზე.
|
IV.2.
|
დისკუსია.
წერითი სამუშაო.
|
|
63
|
ბგერები
ჩვენ ირგვლივ
|
1
|
ხის
პლასტმასის,მეტალის ნივთები.
|
პრაქტიკული
სამუშაო წყვილებში.
|
მოსწავლეები
დააკვირდნენ ბგერებს გარემოში და აღწერონ ისინი.
|
IV.5.
|
ურთიერთშეფასება
|
|
64
|
ბგერა
და რხევები
|
1
|
ხის,
პლასტმასის და მეტალის საგნები
|
შესავალი
საუბარი,
პრაქტიკული
სამუშაო.
|
მოსწავლეები
დააკვირდნენ ბგერებს გარემოში და აღწერონ ისინი
|
IV.5.
|
ზეპირი გამოკითხვა.
|
|
65
|
ბგერის
გავრცელება
|
1
|
კამერტონი,ჰაერით
გაბერილი ბუშტი,წყლით გაბერილი ბუშტი.
|
პრაქტიკული
სამუშაო. მოსწავლის რვეულში მუშაობა.
|
მოსწავლემ
შეძლოსერთმანეთისაგან განასხვავოს სხვადასხვა სივრცეში ბგერების გავრცელების
სისწრაფე.
|
IV.5.
|
წერითი სამუშაო.
|
|
66
|
ბგერის
გავრცელება
|
1
|
სკამი,
მექანიკური საათი,მოსწავლის რვეული, მუყაოს ქაღალდის გრძელი მილი, თხელი მუყაოს
ქაღალდი და სკოჩი მეგაფონის
გასაკეთებლად.
|
პრაქტიკული
სამუშაო,მეგაფონის გაკეთება.
|
მოსწავლეებმა
მარტივი ცდებისა და დაკვირვრბის საფუძველზე იმსჯელონ წყაროდან დაშორების მიხედვით
გერის მილევადობაზე.
|
IV.5.
|
ზეპირი გამოკითხვა.
|
|
67
|
ბგერის
გავრცელება
|
1
|
ქაღალდის
ან პლასტმასის ჭიქები, სქელი საკერავი ძაფი,მაკრატელი, მახათი,სარჭები,მოსწავლის
რვეული.
|
შესავალი
საუბარი,ტელეფონის კონსტრუირება.
|
მოსწავლეებმა
დაკვირვების საფუძველზე აღწერონ ბგერის წარმოშობისა და გავრცელების მიზეზი.
განასხვავონ ბგერები სიძლიერის მიხედვით
და დაასახელონ ამის გამომწვევი მიზეზი.
|
IV.5.
|
ზეპირი გამოკითხვა.
|
|
68
|
როგორ
გვესმის?
|
1
|
გაზეთი,
პოლიეთილენის პარკები,შალის ქსოვილი,ბამბა, მუყაოს ყუთი, მაგნიტოფონი.
|
შესავალი
საუბარი, პრაქტიკული სამუშაო.
|
მოსწავლეები
ეცნობიან სმენის ორგანოს აგებულებას და
მსჯელობენ,რამდენად ახდენს გავლენას ადამიანის ჯანმრთელობაზე ხმაური.
|
IV.5.
|
პრეზენტაცია.
|
|
69
|
როგორ
გვესმის?
|
1
|
ფოთლები,ზარი,
სავარცხელი,
ფანქარი,
კამერტონი,
სიმებიანი
ინსტრუმენტი, მოსწავლის რვეული
|
თამაში და თვითდაკვირვება, ბგერის წყაროს შექმნა.
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ დაკვირვრბის საფუძველზე ბგერების იდენტიფიცირება. სწავლობენ
ერთმანეთისგან მაღალი და დაბალი,ძლიერი და სუსტი ბგერების გარჩევას.
|
IV.5.
|
ზეპირი გამოკითხვა.
|
|
70
|
ბგერა
და მუსიკა
ტესტი №6
|
1
1
|
ძუა,ბუშტები.
|
დაკვირვება
ბგერის წარმოქმნის პრინციპზე.
|
მოსწავლეები
გაეცნონ სხვადასხვა მუსიკალურ ინსტრუმენტში ბგერების
წარმოქმნის
პრინციპს
შესწავლილი
მასალის საფუძველზე.
|
IV.5.
|
ზეპირი გამოკითხვა.
წერითი სამუშაო.
|
|
71
|
რა
არის ჯანმრთელობა?
|
1
|
სახელმძღვანელო,
რვეული.
|
ჯგუფური
მუშაობა. მოსწავლის რვეულში მუშაობა.
|
მოსწავლეებმა
განსაზღვრონ,თუ რას მოიცავს ჯანმრთელობა და ჰიგიენის წესების დაცვა
|
IV.9.
|
წერითი სამუშაო.
|
|
72
|
ჯანსაღი
კვება
|
1
|
სახელმძღვანელო,
რვეული, საკვები პროდუქტების ჯგუფების ამსახველი თვალსაჩინოებები.
|
დისკუსია.
|
მოსწავლეებმა
გაიხსენონ საკვებ პროდუქტთა ჯგუფები და დაადგინონ მათი მნიშვნელობა
ორგანიზმისთვის.
|
IV.9.
|
დისკუსია.
|
|
73
|
საკვების
შენახვა
|
1
|
პურის
ახალი და დაობებული ნაჭერი,კონსერვი, ჩირი.
|
თვითდაკვირვება.
მოსწავლის რვეულში მუშაობა.
|
მოსწავლეები
გაეცნონ საკვები პროდუქტების შენახვის მეთოდებს,შეძლონ ეტიკეტისა და ვიზუალური
დათვალიერებით ზოგიერთი პროდუქტის ვარგისიანობის დადგენა.
|
IV.9.
|
წერითი სამუშაო.
|
|
74
|
უსაფრთხო
საკვები
|
1
|
სხვადასხვა
ზომის კბილის ჯაგრისი,კბილის პასტა
|
სიმულაციური
თამაში
|
მოსწავლეები
აცნობიერებენ კვების ჰიგიენის კბილების მოვლის მნიშვნელობას.
|
IV.9.
|
ზეპირი გამოკითხვა.
|
|
75
|
კვების
ჰიგიენა
|
1
|
სკოლის
მიმდებარე ტერიტორიაზე სხვადასხვა კვებისა თუ სავაჭრო ობიექტების სურათები
|
თვითდაკვირვება,
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ საზოგადოებრივი კვებისა და სავაჭრო ობიექტების სანდოობის ხარისხის
შეფასება და მათ შორის ჯანმრთელობისათვის არასაზიანო არჩევანის გაკეთება.
|
IV.9.
|
დისკუსია.
|
|
76
|
სუნთქვის
ჰიგიენა
ტესტი №7
|
1
1
|
დამცავი
პირბადე, სველი და მშრალი ჩვარი
|
თვითდაკვირვება.
|
მოსწავლეებმა
განსაზღვრონ, თუ რატომ უნდა იზრუნონ საკლასო საკლასო და საცხოვრებელი ოთახის
სისუფთავეზე.
შესწავლილი
მასალის საფუძველზე.
|
IV.9.
|
ზეპირი გამოკითხვა.
წერითი სამუშაო.
|
|
77
|
დავიცვათ
მოძრაობის წესები
|
1
|
საგზაო
ნიშნების ამსახველი პლაკატი, რვეული.
|
შესავალი
საუბარი.მუშაობა ჯგუფებში.ზოგიერთი პიქტოგრამისა და გამოსახულების ამოცნობა.
|
მოსწავლეები
გაეცნონ ქუჩაში გადაადგილების ელემენტარულ წესებს, შეძლონ ზოგიერთი პიქტოგრამის
მნიშვნელობისა და გამოსახულების ამოცნობა.
|
IV.10.
|
კითხვებზე პასუხი.
|
|
78
|
დავიცვათ
მოძრაობის წესები
|
1
|
დანართი
2, 2ა, 2ბ, 2გ.
|
მოძრაობის
წესები ბორბლებიანი მექანიკური საშუალებებისათვის. გაკვეთილის შეჯამება.
|
გრაფიკული
პირობითი ნიშნების გაცნობით მოსწავლე სწავლობს სწორ და უსაფრთხო ორიენტირებას საზოგადოებრივ
ადგილებში.
|
IV.10.
|
ურთიერთშეფასება.
|
|
79
|
ცეცხლი-მტერი
თუ მეგობარი?
|
1
|
სახელმძღვანელო,
ხანძრის გამომწვევი მიზეზების ამსახველი თვალსაჩინოება.
|
შესავალი
საუბარი.სკოლის ხანძარსაწინააღმდეგო სტენდის გაცნობა.
|
მოსწავლეებმა
შეძლონ ხანძრის ძირითადი მიზეზების დასახელება და მათი თავიდან აცილების
ღონისძიებების განსაზღვრა.
|
IV.10.
|
ზეპირი გამოკითხვა.
|
|
80
|
ცეცხლი-მტერი
თუ მეგობარი?
|
1
|
კომპიუტერი,
ბარათები.
|
საუბარი
უსაფრთხო ქცევის წესებზე მეტროში, სკოლაში, კინოთეტრში და სხვ. პიქტოგრამების
გაცნობა.
|
მოსწავლემ
შეძლოს სწორი ქცევის შემუშავება ხანძრის დროს ხალხმრავალ ადგილებში.
|
IV.10.
|
ზეპირი გამოკითხვა.
|
|
81
|
ცეცხლი-მტერი
თუ მეგობარი?
|
1
|
პირსახოცი,ბალიში,
ხელთათმანი, თბილი ჩაი, თბილი პლედი სიმულაციური თამაშისთვის, პანამა.
|
სიმულაციური
თამაში.
|
მოსწავლეებმა
შეისწავლონ მზის დაკვრისა და გადაციების დროს ქცევის წესები, განსაზღვრონ მათი
მნიშვნელობა ადამიანის ჯანმრთელობისთვის.
|
IV.10.
|
პრეზენტაცია.
|
|
82
|
უსაფრთხოების
წესები ჭექა-ქუხილისას
|
1
|
სახელძღვანელო,
რვეული.
|
შესავალი
საუბარი. მოსწავლის რვეულში მუშაობა
|
მოსწავლეებმა
გააცნობიერონ მეხის დაცემით გამოწვეული მოსალოდნელი საშიშროება როგორც სახლის
პირობებში ისე ბუნებაში.
|
IV.10.
|
წერითი სამუშაო.
|
|
83
|
კოცონი
|
1
|
სკოლის
ეზოში შესაფერისი ადგილი,ფიჩხი, გირჩები, დიდი ქვები.
|
შესავალი
საუბარი. კოცონის დანთებისას უსაფრთხოების წესების დაცვა.
|
მოსწავლემ
შეძლოს ბუნებისდაცვითი ღონისძიებების გატარება კოცონის დასანთებად, დაიცვას
უსაფრთხოების წესები.
|
IV.11.
|
რუბრიკა.
|
|
84
|
გარემოს
ცვლილება
|
1
|
რომელიმე
საცხოვრებელი ადგილის ძველი და ახალი ფოტომასალა.
|
ძველი
და ახალი ფოტომასალის შედარება.
|
მოსწავლემ
გააცნობიეროს ადამიანის საქმიანობის გავლენა საარსებო გარემოზე.
|
IV.11.
|
პრეზენტაცია.
|
|
85
|
გარემოს
დაჭუჭყიანება
|
1
|
ახლომდებარე
ტერიტორიაზე გადაღებული სანაგვე ურნების სურათები.
|
განხილვა,კითხვა-პასუხი.
|
მოსწავლეებმა
იგრძნონ საკუთარი პასუხიმგებლობა თავიანთი საარსებო გარემოს დაბინძურების
თავიდან აცილებაში.
|
IV.11.
|
თვითშეფასება.
|
|
86
|
დავიცვათ
გარემო ნარჩენებისგან!
|
1
|
ნაგვის
გადამამუშავებელი სხვადასხვა ტიპის საწარმოების ამსახველი სურათები
|
ექსკურსია
სკოლის ახლომდებარე ადგილას, მისი დასუფთავების მიზნით.
|
მოსწავლემ
გაიაზროს,რომ მისი საარსებო გარემო ხშირ შემთხვევაში სწორედ მისგან მოითხოვს
შველასა და მზრუნველობას.
|
IV.11.
|
ურთიერთშეფასება.
|
|
ს
ა რ ე ზ ე რ ვ ო
გა კ ვ ე თ ი ლ ი
|
2
|
გასვლითი
გაკვეთილი სკვერში
|
დისკუსია.
|
|||||
ს
ა რ ე ზ ე რ ვ ო
გა კ ვ ე თ ი ლ ი
|
2
|
ვიქტორინა
შესწავლილ მასალასთან დაკავშირებით
|
პრეზენტაცია.
|
|||||
ს
ა რ ე ზ ე რ ვ ო
გა კ ვ ე თ ი ლ ი
|
1
|
საჭიროების
მიხედვით
|
No comments:
Post a Comment