Wednesday, November 2, 2016


ს.ს.ი.პ. გალაკტიონ ტაბიძის სახელობის ქ. თბილისის N51 საჯარო სკოლა




თემატურ –კალენდარული გეგმა

საგანი - ბუნებისმეტყველება
კლასი - IV











სკოლის დირექტორი:                                 /მ.თურქაძე

2011–2012 სასწავლო წელი






#
გაკვეთილის თემატიკა
საათების რ-ბა
ჩატარების დრო
რესურსები
გაკვეთილის ტიპი და აქტივობები
მიზნები და ამოცანები
მოსალოდნელი შედეგები
შეფასება
1
მზის სისტემა
1

სახელმძღვანელო,
პატარა ფურცლები,საწერ-კალამი,პლასტილინი, თაბახის ფურცლები, დიდი ფორმატის ფურცელი.
1. ,,ლექსიკონის სქემის“ შევსება.
2. ტექსტის კითხვა სიმბოლოების სქემის გამოყენებით.
3.მუშაობა ჯგუფებში-მზის ოჯახის მოდელის შექმნა.
მოსწავლეებმა შეძლონ პლანეტების დასახელება და სხვა ციური სხეულებისაგან მათი განმასხვავებელი ნიშნების ჩამოთვლა.
IV.8.
ზეპირი გამოკითხვა.
2
მზის სისტემა
1

თაბახის ფურცლები, საწერ-კალამი, ფურცლები მზისა და პლანეტების სახელებით, ფერადი ქაღალდები, მაკრატელი სკოჩი.
1.თამაში პლანეტების თანმიმდევრობაზე.
2. მზის სისტემის მოდელის შექმნა.

მოსწავლეებმა შეძლონ მზის სისტემის მოდელის შექმნა პლანეტებს შორის დაშორებების გათვალისწინებით.
IV.8.
პრეზენტაცია.
3
როგორ იკვლევენ კოსმოსს?
1

კოსმოსის საკვლევი თანამედროვე ტექნიკური საშუალებების ამსახველი ფოტომასალა
მოსწავლის რვეულში მუშაობა.
მოსწავლეებმა შეძლონ კოსმოსის საკვლევი თანამედროვე ტექნიკური საშუალებების ამოცნობა და მარტივად დახასიათება



IV.8.

წერითი სამუშაო.
4
როგორ იკვლევენ კოსმოსს?


1






         

თაბახის ფურცლები, ფერადი ფანქრები.
1.წერილი თანატოლ უცხოპლანეტელებს
მოსწავლეებმა შეძლონ იმ აღჭურვილობისა და სატრანსპორტო საშუალებების აღწერა, რომლებსაც კოსმონავტები იყენებენ.

                                         
IV.8.
 ურთიერთშეფასება.
5
ჰორიზონტი
1

თაბახის ფურცლები, ფერადი ფანქრები
მუშაობა ჯგუფებში- ღია და დახურული ჰორიზონტის ამსახველი ნახატის შექმნა.
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ ჰორიზონტის არსი და შეძლონ ღია და დახურული ჰორიზონტის განსხვავება.
IV.6.
პრეზენტაცია.
6
ჰორიზონტის მხარეები
1

სახელმძღვანელო, ჰორიზონტის მხარეების სქემა.
კითხვებზე პასუხი. მუშაობა მოსწავლის რვეულში.
მოსწავლეები გაეცნონ ჰორიზონტის ძირითად მხარეებს და შეძლონ მათი გამოცნობა.
IV.6.
წერითი სამუშაო.
7
ჰორიზონტის მხარეები
1


სახელმძღვანელო, კომპასი.
კომპასის დახმარებით ჰორიზონტის მხარეების განსაზღვრა.
მოსწავლეებმა შეძლონ ჰორიზონტის მხარეების გამოცნობა და კომპასის გამოყენება.
IV.6.
ზეპირი გამოკითხვა.
8
გლობუსი
1

სახელძღვანელო, გლობუსი.
გლობუსის დახმარებით კონტინენტებისა და ოკეანეების აღწერა
მოსწავლეებმა შეძლონ გლობუსზე ფერის მიხედვით განასხვავონ წყალი და ხმელეთი.
IV.6.
ინფორმაციის მოძიება.
9
რა არის რუკა?
1

სახელმძღვანელო.
მსოფლიოს ფიზიკური და პოლიტიკური რუკები.ატლასი.
მუშაობა წყვილებში.  მუშაობა ჯგუფებში, გაკვეთილის შეჯამება.
მოსწავლეებმა შეძლონ რუკის დახმარებით ამა თუ იმ ობიექტის ადგილმდებარეობის დადგენა.
IV.6.
ზეპირი გამოკითხვა.
10
რა არის რუკა?
1

თითოეული ჯგუფისათვის ორი ცალი ერთჯერადი თეფში, წებო, ფერადი ფანქრები, ფორმატის ფურცლები,ნახევარსფეროების კედლის რუკა და ერთი ცალი ფორთოხალი.
ჯგუფური მუშაობა
მოსწავლეებმა შეძლონ სივრცეში ორიენტირება და მარტივი რუკის დამზადება.






IV.6.
პრეზენტაცია.
11
როგორ წავიკითხოთ რუკა?
1

ფიზიკური და პოლიტიკური რუკები.
შესავალი საუბარი.

მოსწავლეებმა შეძლონ რუკის კითხვა და საჭირო ინფორმაციის მოძიება.
IV.6.
ინფორმაციის მოძიება.
12
როგორ წავიკითხოთ რუკა?
1

ნახევარსფეროების რუკა, წინასწარ მომზადებული ცხრილები,ფერადი ფურცლები, სკოჩი.
რუკის კითხვა. ცხრილების შევსება.
მოსწავლეებმა შეძლონ რუკის კითხვა და საჭირო ინფორმაციის მოძიება.
IV.6.
პრეზენტაცია.
13
მთები
1

ფიზიკური რუკა, თაბახის ფურცლები, ფერადი ფანქრები.
ფერის მიხედვით რუკაზე ყველაზე მაღალი მთების მოძიება,ნახატის შესრულება მთის ძირითადი ნაწილების გათვალისწინებით.
მოსწავლემ შეძლოს მთის მოძიება რუკაზე. მისი ძირითადი ნაწილების ჩამოთვლა.
IV.6.
ზეპირი გამოკითხვა.
14
მდინარე





ტესტი  №1

1





         1

ნახევარსფეროების რუკა, საქართველოს ფიზიკური რუკა
ჯგუფური მუშაობა, რუკაზე მდინარეების მოძებნა.კროსვორდი.
 მუშაობა მოსწავლის რვეულში.




მოსწავლე გაეცნოს მთისა და ბარის მდინარეებს, შეადაროს და იპოვოს მსგავსება-განსხვავება.


შესწავლილი მასალის საფუძველზე.

IV.6.
წერითი სამუშაო.




წერითი სამუშაო.
15
ორგანიზმების ზრდა-განვითარება და გამრავლება
1

სხვადასხვა ორგანიზმების ზრდა-განვითარების ამსახველი სურათები,ცხრილი.
შესავალი საუბარი.ჯგუფური სამუშაო.სხვადასხვა მცენარის თესლის ზომების შედარება.
მოსწავლეები დააკვირდნენ და გაეცნონ ორგანიზმების სასიცოცხლო ციკლის სტადიებს.
IV.1.
ზეპირი გამოკითხვა.
16
წიწვოვანი მცენარეების საციცოცხლო ციკლი
1

სახელმძღვანელო, წიწვოვანი მცენარეების გირჩას ფორმების ამსახველი სურათები.
თვითდაკვირვება.
სქემაზე მითითებული ფორმების მიხედვით მცენარეების გირჩების დალაგება.
დაკვირვება წიწვოვან მცენარეთა სასიცოცხლო ციკლზე.
IV.1.
ზეპირი გამოკითხვა.
17
ყვავილოვან მცენარეთა სასიცოცხლო ციკლი
1

ბამბა, ჯამი ცივი წყლით, წინასწარ დამბალი გაჯირჯვებული  ხორბლის თესლი.
თესლის აღმოცებებისთვის საჭირო პირობების დადგენა.
მოსწავლე შეძლებს აღწეროს ყვავილოვან მცენარეთა სასიცოცხლო ციკლი.


IV.1.
ზეპირი გამოკითხვა.
18
ყვავილოვან მცენარეთა სასიცოცხლო ციკლი
1

მინის მოზრდილი ქილა,ქაღალდის ხელსახოცი, ლობიოს 5-10 თესლი,წყალი, კოვზი
ცდა-ლობიოს განვითარებაზე დასაკვირვებლად.
დაკვირვება მცენარეთა და ცხოველთა სასიცოცხლო ციკლზე
IV.1.
პრეზენტაცია.
19
მწერების სამეტაპიანი სასიცოცხლო ციკლი
1

სახელმძღვანელო,
მოსწავლის რვეული.
მოსწავლეებისათვის ნაცნობი მწერების მსგავსება- განსხვავების დადგენა.
მოსწავლეები შეძლებენ მწერების სასიცოცხლო ციკლის აღწერას.
IV.1.
ზეპირი გამოკითხვა.
20
მწერების ოთხეტაპიანი სასიცოცხლო ციკლი
1

სახელმძღვანელო, პეპელას სასიცოცხლო ციკლის ამსახველი სურათები.
პეპელას სასიცოცხლო ციკლზე დაკვირვება.
მოსწავლეები აღწერენ მწერების სასიცოცხლო  ოთხეტაპიან ციკლს.
IV.1.
ზეპირი გამოკითხვა.
21
მწერების ოთხეტაპიანი სასიცოცხლო ციკლი
1

ჭიამაიას სასიცოცხლო ციკლის ამსახველი ფოტოსურათები
სქემის მიხედვით ჭიამაიას სასიცოცხლო ციკლის ამსახველი სურათების დალაგება.
მოსწავლეები აღწერენ მწერების სასიცოცხლო  ოთხეტაპიან ციკლს.
IV.1.
პრეზენტაცია.
22
ამფიბიების სასიცოცხლო ციკლი
1

სახელმძღვანელო, ამფიბიის განვითარების ეტაპების ამსახველი სქემა.
სქემის მიხედვით ბაყაყის სასიცოცხლო ციკლის ამსახველი სურათების დალაგება.
მოსწავლეები აღწერენ იმ ცვილებებსრომელსაც სხვადასხვა ორგანიზმი განიცდის სასიცოცხლო ციკლის განმავლობაში.
IV.1.
ზეპირი გამოკითხვა.
23
ქვეწარმავლებისა და ფრინველების სასიცოცხლო ციკლი
1

სახელმძღვანელო, ქვეწარმავლებისა და ფრინველების სასიცოცხლო ციკლის ამსახველი სურათები.
ქვეწერმავლებისა და ფრინველების სასიცოცხლო ციკლში მსგავსება-განსხვავების დადგენა.
მოსწავლეები აღწერენ იმ ცვილებებსრომელსაც სხვადასხვა ორგანიზმი განიცდის სასიცოცხლო ციკლის განმავლობაში.
IV.1.
ზეპირი გამოკითხვა.
24
ძუძუმწოვრების სასიცოცხლო ციკლი




ტესტი   №2
1






        1

სახელმძღვანელო, ძაღლის სასიცოცხლო ციკლის ამსახველი სურათები.
ჯგუფური მუშაობა
მოსწავლეები აღწერენ იმ ცვილებებსრომელსაც სხვადასხვა ორგანიზმი განიცდის სასიცოცხლო ციკლის განმავლობაში.

შესწავლილი მასალის საფუძველზე.

IV.1.
ურთიერთშეფასება.




წერითი სამუშაო.
25
მაგნიტი
1

სხვადასხვა ზომისა და ფორმის მაგნიტები, ფანქარი საშლელი,პლასტმასის, ხის, რკინის კოვზები, ჭიკარტები,სარჭები,ფერადი ქაღალდები.
1.შესავალი საუბარი
2. მუშაობა წყვილებში
3. წყვილების ნამუშევრების პრეზენტაცია
მოსწავლეები დააკვირდნენ მაგნიტის მოქმედებას, შეძლონ მაგნიტის საშუალებითმარტივი ცდების ჩატარება, მოახდინონ სხვადასხვა საგანთა კლასიფიკაცია მაგნიტთან ურთიერთქმედების მიხედვით.
IV.4.
პრეზენტაცია.
26
მაგნიტი
1

2 ცალი მაგნიტი თითოეული ჯგუფისთვის, ქაღალდის ფურცლები, ლითონის საგნები, მინის ჭიქა,ხის სახაზავი
ჯგუფური სამუშაო-დაკვირვება მაგნიტის პოლუსების ურთიერთქმედებაზე
მოსწავლეებმა შეძლონ დაკვირვება მაგნიტის პოლუსების ურთიერთქმედებაზე, განასხვავონ პოლუსები და მაგნიტის მიერ სხეულების მიზიდვა პოლუსებთან და მის სხვა ნაწილებთან.
IV.4.
ურთიერთშეფასება.
27
მაგნიტი
1

სახელმძღვანელო, სხვადასხვა ზომისა და ფორმის მაგნიტი
დაკვირვება მაგნიტზე.
მოსწავლეებს შეექმნება წარმოდგენა მაგნიტის მოქმედებისა და გამოყენების  შესახებ
IV.4.
ზეპირი გამოკითხვა.
28
მაგნიტი





ტესტი   №3
1

მაგნიტი,ლურსმანი,მაკრატელი,სარჭი,
ჯოხები,თოკი, ფერადი ქაღალდები.
1. წყვილებში მუშაობა-მარტივი მაგნიტის დამზადება
2. ჯგუფური სამუშაო-,,თოჯინების თეატრი“



მოსწავლეებმა შეძლონ მარტივი მაგნიტის დამზადება და გამოყენება.



შესწავლილი მასალის საფუძველზე.
IV.4.
პრეზენტაცია.





წერითი სამუშაო.
29
როგორ წარმოედგინათ დედამიწა ძველად?
1

სახელმძღვანელო, საბავშვო ენციკლოპედია.
შესავალი საუბარი,მსჯელობა დედამიწაზე წარმოდგენების შესახებ.
მოსწავლებმა ადარებენ სხვადასხვა ხალხის ადრინდელ წარმოდგენებს დედამიწის ფორმის შესახებ.
IV.7.
დისკუსია.
30
დედამიწის ფორმა და სიდიდე
1

მუყაოს ქაღალდები,მაკრატელი,პატარა ბურთულა, ძაფი, ფანარი.
ცდა- დაკვირვება დედამიწის ფორმაზე.
მოსწავლეები დააკვირდნენ კოსმოსიდან გადაღებულ სურათებს,დედამიწის სხვადასხვა გამოსახულებას   და ისაუბრონ დედამიწის ფორმაზე.
IV.7.
ცდის  შედეგის პრეზენტაცია.
31
ვინ იყვნენ პირველი მოგზაურები?
1

სახელმძღვანელო, რუკა.
რუკის მიხედვით ფინიკიელების მარშუტის დადგენა.
მოსწავლე შეძლებს გააანალიზოს ინფორმაცია მოგზაურებზე.
IV.7.
ზეპირი გამოკითხვა.
32
როგორ იკვლევდნენ გზას ძველად?
1

სახელმძღვანელო, ძველი რუკა, კომპასი.
ძველად გზის გამოსაკვლევი საშუალებების გაცნობა.
მოსწავლე გაეცნობა ძველად გზის გასაკვლევ საშუალებებს.
IV.7.
   ზეპირი გამოკითხვა.
33
ვინ იყვნენ ვიკინგები?
1

რუკა,საბავშვო ენციკლოპედია.
ვიკინგების გემების: დრაკარისა და კნორის შედარება
მოსწავლეს შეძლებს დაიტანოს კონტურულ რუკაზე ვიკინგების მოგზაურობის მარშრუტი.
IV.7.
ინფორმაციის მოძიების უნარ-ჩვევა
34
მარკო პოლოს მოგზაურობა
1

სახელმძღვანელო, მოსწავლის რვეული.სურათები მარკო პოლოს მოგზაურობის შესახებ
სურათების მიხედვით მოთხრობის შედგენა მარკო პოლოს მოგზაურობის შესახებ.
მოსწავლე შეძლებს რუკის მიხედვით მარკო პოლოს მოგზაურობის  აღწერას.
IV.7.
პრეზენტაცია.
35
ამერიკის აღმოჩენა
1

სახელმძღვანელო, მსოფლიოს ფიზიკური რუკა, სველი ძაფი, სახაზავი.
სველი ძაფისა და სახაზავის საშუალებით რუკაზე კოლუმბის მოგზაურობის მარშრუტების სიგრძის გაზომვა.
მოსწავლე გაეცნობა კოლუმბის მოგზაურობის მარშრუტს და დაადგენს რით იყო მნიშვნელოვანი ეს მოგზაურობა.
IV.7.
თვითდაკვირ
ვება.
36
გზა ინდოეთისაკენ
1

მსოფლიოს ფიზიკური რუკა, სველი ძაფი, სახაზავი.
სველი ძაფისა და სახაზავის საშუალებით რუკაზე ვასკო და გამას მოგზაურობის მარშრუტების სიგრძის გაზომვა.
მოსწავლე ეცნობა „დიდი აღმოჩენების ეპოქას“ და მის მნიშვნელობას.
IV.7.
თვითდაკვირ
ვება.
37
კონკისტადორები
1

მსოფლიოს პოლიტიკური რუკა.
აცტეკებისა და ინკების იმპერიის ადგილას დღევანდელი ქვეყნების მდებარეობის დადგენა.
მოსწავლეები ეცნობიან კონკისტადორებს, მათ მიერ დაპყრობით ბრძოლებს  სამხრეთ კონტინენტზე.





IV.7.
ინფორმაციის მოძიება.
38
პირველი მოგზაურობა დედამიწის გარშემო
1

სახელმძღვანელო, თაბახის ფურცლები, ფერადი ფანქრები.
სიმულაციური თამაში- დედამიწის ირგვლივ მოგზაურობა.
მოსწავლეები გაეცნობიან მაგელანის მოგზაურობის მნიშვნელობას,შეძლებენ მაგელანის მოგზაურობის მარშრუტის აღნიშვნას კონტურულ რუკაზე.
IV.7.
წერითი სამუშაო.
39
ავსტრალიის აღმოჩენა
1

ნახევარსფეროების რუკა, კონტურული რუკა.
კონტურულ რუკაზე მათეო ფლინდერსის მაგზაურობის მარშრუტის აღნიშვნა.
მოსწავლე შეძლებს შეაგროვოს და გააანალიზოს ინფორმაცია მოგზაურებზე.
IV.7.
თვითდაკვირვება.
40
აფრიკის შესწავლა
1

ნახევარსფეროების რუკა, კონტურული რუკა.დანართი
ჯგუფური მუშაობა.კონტურულ რუკაზე მუშაობა.
მოსწავლე შეძლებს შეაგროვოს და გააანალიზოს ინფორმაცია მოგზაურებზე.
IV.7.
პრეზენტაცია.
41
მოგზაურობა არქტიკასა და ანტარქტიდაში
1

მსოფლიოს ფიზიკური რუკა,კონტურული რუკა.
ჯგუფური მუშაობა.კონტურულ რუკაზე მუშაობა.
მოსწავლე შეძლებს შეაგროვოს და გააანალიზოს ინფორმაცია მოგზაურებზე.
დაიტანს კონტურულ რუკაზე მოგზაურების მარშრუტს.
IV.7.
ზეპირი გამოკითხვა

42
თანამედროვე მოგზაურები და გამოკვლევები
1

კომპიუტერი, ინტერნეტი. დედამიწისა და კოსმოსის გამოსაკვლევი ხელსაწყოების სურათები.
სიმულაციური თამაში- „მკვლევარი“
მოსწავლეები გაეცნობიან დედამიწისა და კოსმოსის შესასწავლად მეცნიერებისა და მკვლევარების მიერ გამოყენებულ თანამედროვე ხელსაწყოებს.
IV.7.
ინფორმაციის მოძიება.
43
თანამედროვე მოგზაურები და გამოკვლევები
1

სათამაშო სქემა „ლაბირინთი“, თაბახის ფურცლები, საწერკალამი.
ასოციაციური რუკის შევსება.გაკვეთილის შეჯამება.
მოსწავლემ განამტკიცოს ცოდნა მოგზაურებისა და მათი აღმოჩენების შესახებ.
IV.7.
ურთიერთშეფასება
44
თანამედროვე მოგზაურები და გამოკვლევები





ტესტი   №4
1






         
         1

დანართი 8
მოგრძო ფორმის სასლელები,ფერადი ფურცლები, მაკრატელი,პატარა ჩხირები, კამათლები.


მოსამზადებელი ეტაპი,
თამაში „მოგზაურობა დედამიწიშ გარშემო“.გაკვეთილის შეჯამება.
მოსწავლემ განამტკიცოს ცოდნა მოგზაურებისა და მათი აღმოჩენების შესახებ.შეძლოს ვირტუალური მოგზაურობა დედამიწის გაშემო.

შესწავლილი მასალის საფუძველზე.

IV.7.
პრეზენტაცია.






წერითი სამუშაო.
45
სითბოს კარგი და ცუდი გამტარები
1

სხვადასხვა ლითონისგან დამზადებული კოვზი, ხის კოვზი,პლასტმასის კოვზი,ფაიფურის კოვზი,სახაზავი.
შესავალი საუბარი.
სხვადასხვა მასალების თბოგამტარობის უნარის შემოწმება ცდის საშუალებით
მოსწავლემ ამოიცნოს საყოფაცხოვრებო ნივთებიდან კარგი თბოგამტარები და თბოიზოლატორები
IV.3.
ზეპირი გამოკითხვა.
46
სითბოს კარგი და ცუდი გამტარები
1

სხვადასხვა ლითონისგან დამზადებული საგნები.
წყლის მადუღარა (ჯეზვე)ლიტონის, ხის და პლასტმასის კოვზები.
შესავალი საუბარი.წიგნზე მუშაობა.დისკუსია. უსაფრთხოების წესების შემუშავება.
გაკვეთილის შეჯამება.ჯგუფური მუშაობა.
მოსწავლემ ამოიცნოს საყოფაცხოვრებო ნივთებიდან კარგი თბოგამტარები და თბოიზოლატორები
მოსწავლემ შეძლოს უსაფრთხოების წესებზე მსჯელობა და მათი დაცვა.
IV.3.
დისკუსია.
47
სითბოს კარგი და ცუდი გამტარები
1

ელექტროგამათბობელი,ქაღალდი, მარკერი, მაკრატელი,ბუშტი, ფერადი ცარცები, ასანთი, სანთელი.
სქემაზე მუშაობა, ცდის ჩატარება.
მოსწავლემ გაარკვიოს როგორ თბება ჰაერი ოთახსა და ბუნებაში.
IV.3.
ურთიერთშეფასება.
48
ჰაერი სითბოს ცუდი გამტარია
1

პატარა და დიდი ცელოფნის პარკი, ყინულის 2 ნაჭერი,2 რეზინა, პატარა თეფში.
პრაქტიკული სამუშაოს ჩატარება.
დაკვირვება ჰაერზე, როგორც ცუდ  თბოგამტარზე.




IV.3.
ზეპირი გამოკითხვა
49
ჰაერი სითბოს ცუდი გამტარია
1

ტანსაცმლის დასამზადებლად გამოყენებული სხვადასხვა მასალა, თბილი წყლით ავსებული პატარა ქილა.
მუშაობა ჯგუფებში, საკლასო საუბარი.
მოსწავლე მასწავლებლის დახმარებით ატარებს მარტივ ცდებს სხვადასხვა თბოიზოლატორი მასალისგან დამზადებული ტანსაცმლის თვისებებზე.
აკეთებს დასკვნებს.
IV.3.
დისკუსია.
50
სითბოს შენარჩუნება
1

სახელმძღვანელო, მოსწავლის რვეული
სხვადასხვა სხეულების დაჯგუფება თბოგამტარებად და თბოიზოლატორებად.
მოსწავლეები გაეცნობიან სითბოს შენარჩუნების საშუალებებს.
IV.3.
წერითი სამუშაო.
51
სითბოს შენარჩუნება
1

აგური, მავთულის ბადე, ფიცრის ნაჭერი, ხის ტოტები, ცხრილი 1
შესავალი საუბარი.საშენ მასალებზე დაკვირვება, ცხრილის შევსება.

ეცნობიან განსხვავებულ საშენ მასალებს.
IV.3.
ზეპირი გამოკითხვა.
52
სითბოს შენარჩუნება
1

4 ერთნაირი პატარა ქილა, 3 ერთნაირი დიდი ქილა,ზეთი, მიწა, თბილი წყალი, ფოლგა, 4 თერმომეტრი, საათი, ცხრილი 1.
შესავალი საუბარი. მასალების თბოგამტარობის შესწავლა.ცდის შედეგების შეტანა ცხრილში.


მოსწავლე იკვლევს ბუნებრივი თბოიზოლატორებისმნიშვნელობას ორგანიზმებისთვის.
IV.3.
ცდის შედეგების პრეზენტაცია.
53
როგორი ,,სახლები“ აქვთ ცხოველებს
1

სახელმძღვანელო, მოსწავლის რვეული,
მერცხლის ბუდე. თიხა, პლასტილინი, ხმელი ბალახი, ბუმბული, ხავსი,საქსოვი ძაფი.

ჯგუფური მუშაობა. ბუდის დამზადება.
დაკვირვება ცხოველთა საცხოვრებელზე და მთავარ მასალებზე თბოგამტარობის თვალსაზრისით.
IV.3.
პრეზენტაცია.
54
გარემოსთან შეგუება
1

სახელმძღვანელო,საბავშვო ენციკლოპედია.
რომელიმე ცხოველის აღწერა მითითებული გეგმის მიხედვით.
ეცნობიან  ცხოველთა თვისებებს,რომლებიც მათ საარსებო გარემოსთან შეგუებაში ეხმარებათ.

IV.2.
კვლევითი უნარ-ჩვევები
55
თავდაცვა
1

სახელმძღვანელო, მოსწავლის რვეული.
მოსწავლის რვეულში მუშაობა.
ეცნობიან ცხოველთა და მცენარეთა თავდაცვის მექანიზმებს.

IV.2.
წერითი დავალება.
56
შეფერილობა
1

მცენარეებისა და ცხოველების  მიმბაძველობის, გამაფრთხილებელი და მფარველობითი შეფერილობის ამსახველი სურათები.
კითხვა-პასუხი.როგორ იცავენ თავს მცენარეები და ცხოველები?
ეცნობიან და ასაბუთებენ მფარველობითი შეფერილობის აუცილებლობას ორგანიზმის გადარჩენისათვის.
IV.2.
ზეპირი გამოითხვა.
57
შეფერილობა
1

მწვანე თაბახის ფურცლები,სხვადასხვა ფერის ქაღალდებისაგან გამოჭრილი  მცირე ზომის გეომეტრიული ფიგურები,ფერადი ფანქრები, ცხრილი.
შესავალი საუბარი, გარემოს მოდელირება.
მოსწავლემ მოდელის საშუალებით მოახდინოს მფარველობითი შეფერილობის ეფექტურობის დემონსტრირება.
IV.2.
პრეზენტაცია.
58
სადაც ძალიან ცხელა
1

ილუსტრაციები, საბავშვო ენციკლოპედია.
შესავალი საუბარი, კითხვა-პასუხი, სქემა.
მოსწავლემ შეძლოს დააკვირდეს და აღწეროს მცენარისა და ცხოველის ზოგიერთი გარეგნული ნიშანი, რომელიც მათგარემოსთან შეგუებაში ეხმარება
IV.2.
ინფორმაციის მოძიება.
59
სადაც ძალიან ცხელა
1

სქელი რეზინის ხელთათმანები,განიერი თიხის ქოთანი,პატარა ნიჩაბი,ქვიშა,მიწა, დეკორატიული ქვები,5-7 განსხვავებული სახეობის კაქტუსი,წყალი.
შესავალი საუბარი,დაკვირვება და  ცხრილის შევსება.
მოსწავლემ შეძლოს დააკვირდეს და აღწეროს მცენარისა და ცხოველის ზოგიერთი გარეგნული ნიშანი, რომელიც მათ გარემოსთან შეგუებაში ეხმარება
IV.2
ზეპირი გამოკითხვა.
60
ზამთრისთვის მზადება



1

სახელმძღვანელო,
ფოტომასალა.
შესავალი საუბარი, ცხრილის შევსება ფოტომასალის მიხედვით
მოსწავლეები ეცნობიან მცენარეთა და ცხოველთა ზამთრისათვის მზადების ღონისძიებებს
( ფოთოლცვენა,მიგრაცია, ზამთრის ძილი, ბეწვის ცვლა)
IV.2.
ზეპირი გამოკითხვა.
61
შთამომავლობაზე ზრუნვა
1

სახელმძღვანელო,
 ცარცი. დაფა. მოსწავლის რვეული. კალამი ფერადი ფანქრები.
წიგნზე მუშაობა. ცხოველები და მათი ნაშიერები. მუშაობა ჯგუფებში. დამოუკიდებელი სამუშაო.  გაკვეთილის შეჯამება.
მოსწავლეები ეცნობიან ცხოველთა და მცენარეთა მიერ შთამომავლობის გადასარჩენად გამოყენებულ სხვადასხვა ხერხს.
IV.2.
თვითშეფასება.
62
ერთად ცხოვრება






ტესტი   №5
1

სახელმძღვანელო,
ილუსტრაციები.
შესავალი საუბარი, წყვილებში მუშაობა,
კითხვა-პასუხი.
მოსწავლეები ეცნობიან ერთად ცხოვრების უპირატესობას უსაფრთხოებისა და შთამომავლობის დაცვის თვალსაზრისით

შესწავლილი მასალის საფუძველზე.

IV.2.
დისკუსია.







წერითი სამუშაო.
63
ბგერები ჩვენ ირგვლივ
1

ხის პლასტმასის,მეტალის  ნივთები.
პრაქტიკული სამუშაო წყვილებში.


მოსწავლეები დააკვირდნენ ბგერებს გარემოში და აღწერონ ისინი.
IV.5.
ურთიერთშეფასება
64
ბგერა და რხევები
1

ხის, პლასტმასის და მეტალის საგნები
შესავალი საუბარი,
პრაქტიკული სამუშაო.

მოსწავლეები დააკვირდნენ ბგერებს გარემოში და აღწერონ ისინი
IV.5.
ზეპირი გამოკითხვა.
65
ბგერის გავრცელება
1

კამერტონი,ჰაერით გაბერილი ბუშტი,წყლით გაბერილი ბუშტი.
პრაქტიკული სამუშაო. მოსწავლის რვეულში მუშაობა.
მოსწავლემ შეძლოსერთმანეთისაგან განასხვავოს სხვადასხვა სივრცეში ბგერების გავრცელების სისწრაფე.
IV.5.
წერითი სამუშაო.
66
ბგერის გავრცელება
1

სკამი, მექანიკური საათი,მოსწავლის რვეული, მუყაოს ქაღალდის გრძელი მილი, თხელი მუყაოს ქაღალდი და სკოჩი მეგაფონის
გასაკეთებლად.

პრაქტიკული სამუშაო,მეგაფონის გაკეთება.
მოსწავლეებმა მარტივი ცდებისა და დაკვირვრბის საფუძველზე იმსჯელონ წყაროდან დაშორების მიხედვით გერის მილევადობაზე.
IV.5.
ზეპირი გამოკითხვა.
67
ბგერის გავრცელება
1

ქაღალდის ან პლასტმასის ჭიქები, სქელი საკერავი ძაფი,მაკრატელი, მახათი,სარჭები,მოსწავლის რვეული.
შესავალი საუბარი,ტელეფონის კონსტრუირება.
მოსწავლეებმა დაკვირვების საფუძველზე აღწერონ ბგერის წარმოშობისა და გავრცელების მიზეზი. განასხვავონ  ბგერები სიძლიერის მიხედვით და დაასახელონ ამის გამომწვევი მიზეზი.
IV.5.
ზეპირი გამოკითხვა.
68
როგორ გვესმის?
1

გაზეთი, პოლიეთილენის პარკები,შალის ქსოვილი,ბამბა, მუყაოს ყუთი, მაგნიტოფონი.
შესავალი საუბარი, პრაქტიკული სამუშაო.
მოსწავლეები ეცნობიან   სმენის ორგანოს აგებულებას და მსჯელობენ,რამდენად ახდენს გავლენას ადამიანის ჯანმრთელობაზე ხმაური.

IV.5.
პრეზენტაცია.
69
როგორ გვესმის?
1

ფოთლები,ზარი, სავარცხელი,
ფანქარი, კამერტონი,
სიმებიანი ინსტრუმენტი, მოსწავლის რვეული
თამაში  და თვითდაკვირვება, ბგერის წყაროს შექმნა.
მოსწავლეებმა შეძლონ დაკვირვრბის საფუძველზე ბგერების იდენტიფიცირება. სწავლობენ ერთმანეთისგან მაღალი და დაბალი,ძლიერი და სუსტი ბგერების გარჩევას.

IV.5.
ზეპირი გამოკითხვა.
70
ბგერა და მუსიკა





ტესტი   №6
1





         1

ძუა,ბუშტები.
დაკვირვება ბგერის წარმოქმნის პრინციპზე.
მოსწავლეები გაეცნონ სხვადასხვა მუსიკალურ ინსტრუმენტში ბგერების
წარმოქმნის პრინციპს

შესწავლილი მასალის საფუძველზე.

IV.5.
ზეპირი გამოკითხვა.




წერითი სამუშაო.
71
რა არის ჯანმრთელობა?
1

სახელმძღვანელო, რვეული.
ჯგუფური მუშაობა. მოსწავლის რვეულში მუშაობა.
მოსწავლეებმა განსაზღვრონ,თუ რას მოიცავს ჯანმრთელობა და ჰიგიენის წესების დაცვა
IV.9.
წერითი სამუშაო.
72
ჯანსაღი კვება
1

სახელმძღვანელო, რვეული, საკვები პროდუქტების ჯგუფების ამსახველი თვალსაჩინოებები.
დისკუსია.
მოსწავლეებმა გაიხსენონ საკვებ პროდუქტთა ჯგუფები და დაადგინონ მათი მნიშვნელობა
ორგანიზმისთვის.

IV.9.
დისკუსია.
73
საკვების შენახვა
1

პურის ახალი და დაობებული ნაჭერი,კონსერვი, ჩირი.
თვითდაკვირვება. მოსწავლის რვეულში მუშაობა.
მოსწავლეები გაეცნონ საკვები პროდუქტების შენახვის მეთოდებს,შეძლონ ეტიკეტისა და ვიზუალური დათვალიერებით ზოგიერთი პროდუქტის ვარგისიანობის დადგენა.

IV.9.
წერითი სამუშაო.
74
უსაფრთხო საკვები
1

სხვადასხვა ზომის კბილის ჯაგრისი,კბილის პასტა
სიმულაციური თამაში
მოსწავლეები აცნობიერებენ კვების ჰიგიენის კბილების მოვლის მნიშვნელობას.
IV.9.
ზეპირი გამოკითხვა.
75
კვების ჰიგიენა
1

სკოლის მიმდებარე ტერიტორიაზე სხვადასხვა კვებისა თუ სავაჭრო ობიექტების სურათები
თვითდაკვირვება,
მოსწავლეებმა შეძლონ საზოგადოებრივი კვებისა და სავაჭრო ობიექტების სანდოობის ხარისხის შეფასება და მათ შორის ჯანმრთელობისათვის არასაზიანო არჩევანის გაკეთება.
IV.9.
დისკუსია.
76
სუნთქვის ჰიგიენა






ტესტი   №7
1






         1

დამცავი პირბადე, სველი და მშრალი ჩვარი
თვითდაკვირვება.
მოსწავლეებმა განსაზღვრონ, თუ რატომ უნდა იზრუნონ საკლასო საკლასო და საცხოვრებელი ოთახის სისუფთავეზე.


შესწავლილი მასალის საფუძველზე.

IV.9.
ზეპირი გამოკითხვა.





წერითი სამუშაო.
77
დავიცვათ მოძრაობის წესები
1

საგზაო ნიშნების ამსახველი პლაკატი, რვეული.
შესავალი საუბარი.მუშაობა ჯგუფებში.ზოგიერთი პიქტოგრამისა და გამოსახულების ამოცნობა.

მოსწავლეები გაეცნონ ქუჩაში გადაადგილების ელემენტარულ წესებს, შეძლონ ზოგიერთი პიქტოგრამის მნიშვნელობისა და გამოსახულების ამოცნობა.
IV.10.
კითხვებზე პასუხი.
78
დავიცვათ მოძრაობის წესები
1

დანართი 2, 2ა, 2ბ, 2გ.
მოძრაობის წესები ბორბლებიანი მექანიკური საშუალებებისათვის. გაკვეთილის შეჯამება.
გრაფიკული პირობითი ნიშნების გაცნობით მოსწავლე სწავლობს სწორ და უსაფრთხო ორიენტირებას საზოგადოებრივ ადგილებში.
IV.10.
ურთიერთშეფასება.
79
ცეცხლი-მტერი თუ მეგობარი?
1

სახელმძღვანელო, ხანძრის გამომწვევი მიზეზების ამსახველი თვალსაჩინოება.
შესავალი საუბარი.სკოლის ხანძარსაწინააღმდეგო სტენდის გაცნობა.
მოსწავლეებმა შეძლონ ხანძრის ძირითადი მიზეზების დასახელება და მათი თავიდან აცილების ღონისძიებების განსაზღვრა.
IV.10.
ზეპირი გამოკითხვა.
80
ცეცხლი-მტერი თუ მეგობარი?
1

კომპიუტერი, ბარათები.
საუბარი უსაფრთხო ქცევის წესებზე მეტროში, სკოლაში, კინოთეტრში და სხვ. პიქტოგრამების გაცნობა.
მოსწავლემ შეძლოს სწორი ქცევის შემუშავება ხანძრის დროს ხალხმრავალ ადგილებში.
IV.10.
ზეპირი გამოკითხვა.
81
ცეცხლი-მტერი თუ მეგობარი?
1

პირსახოცი,ბალიში, ხელთათმანი, თბილი ჩაი, თბილი პლედი სიმულაციური თამაშისთვის, პანამა.
სიმულაციური თამაში.
მოსწავლეებმა შეისწავლონ მზის დაკვრისა და გადაციების დროს ქცევის წესები, განსაზღვრონ მათი მნიშვნელობა ადამიანის ჯანმრთელობისთვის.
IV.10.
პრეზენტაცია.
82
უსაფრთხოების წესები ჭექა-ქუხილისას
1

სახელძღვანელო, რვეული.
შესავალი საუბარი. მოსწავლის რვეულში მუშაობა
მოსწავლეებმა გააცნობიერონ მეხის დაცემით გამოწვეული მოსალოდნელი საშიშროება როგორც სახლის პირობებში  ისე ბუნებაში.
IV.10.
წერითი სამუშაო.
83
კოცონი
1

სკოლის ეზოში შესაფერისი ადგილი,ფიჩხი, გირჩები, დიდი ქვები.
შესავალი საუბარი. კოცონის დანთებისას უსაფრთხოების წესების დაცვა.
მოსწავლემ შეძლოს ბუნებისდაცვითი ღონისძიებების გატარება კოცონის დასანთებად, დაიცვას უსაფრთხოების წესები.
IV.11.
რუბრიკა.
84
გარემოს ცვლილება
1

რომელიმე საცხოვრებელი ადგილის ძველი და ახალი ფოტომასალა.
ძველი და ახალი ფოტომასალის შედარება.
მოსწავლემ გააცნობიეროს ადამიანის საქმიანობის გავლენა საარსებო გარემოზე.
IV.11.
პრეზენტაცია.
85
გარემოს დაჭუჭყიანება
1

ახლომდებარე ტერიტორიაზე გადაღებული სანაგვე ურნების სურათები.
განხილვა,კითხვა-პასუხი.
მოსწავლეებმა იგრძნონ საკუთარი პასუხიმგებლობა თავიანთი საარსებო გარემოს დაბინძურების თავიდან აცილებაში.
IV.11.
თვითშეფასება.
86
დავიცვათ გარემო ნარჩენებისგან!
1

ნაგვის გადამამუშავებელი სხვადასხვა ტიპის საწარმოების ამსახველი სურათები
ექსკურსია სკოლის ახლომდებარე ადგილას, მისი დასუფთავების მიზნით.
მოსწავლემ გაიაზროს,რომ მისი საარსებო გარემო ხშირ შემთხვევაში სწორედ მისგან მოითხოვს შველასა და მზრუნველობას.
IV.11.





ურთიერთშეფასება.





ს ა რ ე ზ ე რ ვ ო     
 გა კ ვ ე თ ი ლ ი

2


გასვლითი გაკვეთილი სკვერში


დისკუსია.

ს ა რ ე ზ ე რ ვ ო     
 გა კ ვ ე თ ი ლ ი

2


ვიქტორინა შესწავლილ მასალასთან დაკავშირებით


პრზენტაცია.




ს ა რ ე ზ ე რ ვ ო     
 გა კ ვ ე თ ი ლ ი
1


საჭიროების მიხედვით





No comments:

Post a Comment